Hjärtats andetag

Måste bara skriva några rader om det viktigaste vi har andningen , inser att jag gjorde det häromdagen också.
Men all vår stress grundar sig ju på att vi är så dåliga på att andas. Jag själv vet precis när jag slutar andas och bara kör på. Då tappar jag saker, glömmer saker och gör lite här och lite där. Tar jag med sedan samman och ger mig själv syre och fokusering så är jag i kapp på nolltid.

Ta dig tid till det varje dag. Vi lever i en tid av ständiga förändringar och behöver hålla kontakt med vårt hjärtas röst. I dag på stan så läste jag " Det är i hjärnan vi ställer frågorna, men det är med hjärtat vi svarar".

Så var i kontakt med ditt hjärta. Du kan praktisera hjärtandning.

Lägg dig ner och andas djupt ner i ryggen.
Låt kroppen sjunka ner. Ta kontakt med bröstkorgen.
Flytta dtt fokus till bröstbenet och lägg fokus bakom bröstbenet i ditt hjärta. Föreställ dig nu att det sitter en mun på bröstet som har direkt kontakt med ditt hjärta. Andas nu ut och in genom munnen.

Håll fokus på bröstkorgens mun som andas in och ut.

Föreställ dig sedan att det ligger ett lätt ljust moln över din bröstkorg och det molnet innehåller en händelse som skapade kärlek, glädje eller tacksamhet i ditt liv. det kan var ett möte med en annan person eller med ett djur eller en naturupplevelse .

Andas nu upp i molnet och dra ner den känslan in i ditt hjärta.
Känn hur det ögonblicket fyller dig med samma härliga känsla, låt nu hjärtats puls dela med sig av den här känslan ini varje cell i kroppen. Känn hur hela du är den här känslan just nu.
Fortsätt andas in i genom munnen på bröstet en stund till

Kommentarer
Postat av: Mia Gustafsson

Så sant! Jag påminner mig själv en hel del att andas...allt bara stannar upp och ingenting fungerar när man håller andan och man tror att man är så effektiv!!! Underbar blogg.Ska länka vidare!

2010-12-20 @ 09:01:29
Postat av: ulrika

underbart!!!

KRAM

2010-12-29 @ 11:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0