I kontemplation över allt jag gav under 2010

Livets smultron
Nu är snart året 2010 slut.
Det är nu vi ska sätta upp mål för nästa år, så att vi kan få ett ännu bättre år än vi lyckades åstadkomma i 2010.
För de flesta av oss blir det bara "luftmål" för att vi aldrig tar tag i att göra det vi vill verkligt. Så varför överhuvudtaget sätta mål? Sätt istället en sak på agendan och gör den ! När du är klar kan du göra något mera.
Jag vill istället titta på vad jag gav 2010.
Jag gav mig själv möjligheten att utvecklas och växa i 365 dagar. I varje samtal, möte, diskussion, skrattattack, frustration, möte eller andra situationer har jag haft den stora förmånen att välja mitt förhållningsätt och mitt fokus.
Ibland har jag valt ett fokus och förhållningsätt som har gjort mig illa, jag har blivit arg, känt mig liten, ensam, svag eller osynlig.
Ibland har jag valt fokus och förhållningsätt som har gjort mig lycklig, glad, fylld av energi, omgiven av vänner, jag har fått support coh växt mig stark. Alla som jag har haft möjligheten att möta under året har varit till hjälp i min utveckling.
Stort tack till dig för allt du gav och för att du tog emot mig som den jag är.
Låt oss alla göra år 2011 till det året då vi öppnar upp för möjligheten att vi tillsammans kan skapa underverk. Genom att mötas nyfiket, öppet och med kärlek till ögonblicket vi delar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0