Mera mord än kärlek i tv & tidningar, varför ?

Varför, varför, jag undrar vad är det för fel? Fel på människan menar jag. Hade en tanke om att se på tv i dag. Kollade tv tablån och slogs för sjuttielfte gången av vilken skit det är som sänds ut till människorna. Lekprogram eller matprogram....varför då? För att slippa leka och laga maten själv.Att som åskådare ändå känna en falsk delaktighet. Sport & sport & trav....suck. Nyheter som upprepar sig i det oändliga. Samma rubriker i våra nyhetsbevakningar dag efter dag. finns det inga goda nyheter värda att ta upp i ljuset ? Är det bara tragedier som för oss samman, är det eländet som knyter banden till våra medmänniskor? Sedan alla dessa närgångna program om mord och mördare. Är männsikan så morbid att det är att förgylla tillvaron att ta del av detta? Är det stärkande för själen att se styckade,knivskurna, sönderslagna närbilder på människokroppar? Jag tycker det är obehagligt och skrämmande att vi ser det som underhållning. När det visas kärlek, närhet, sex eller kyssar på tv då varnas det i media och det sänds sent på dygnet så ingen ska bli upprörd. MEN HALLÅ !!! Kärlek är det mest naturliga för människan och det som stärker själens energi. MERA KÄRLEK TILL FOLKET !!

Kommentarer
Postat av: Blom

Håller med dig helt!!

Förutom sporten då, som enligt mig är både kärleksfylld och underhållande :)

2010-12-30 @ 18:18:05
URL: http://dblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0