Vi har haft fel på ventialtionen


Så hur blir livet när man hela tiden andas in samma luft ?
Jag vet efter att hela julhelgen haft fel på ventialtionen i lägenheten.
Luften blir stillastående, alla dofter ligger kvar i rummen efter matlagning och efter nattens sömn. Dofterna från duschen och toaletten dröjer sig också kvar som ett varmt och fuktigt täcke.
I natt låg jag och längtade efter luft !!!! Tanken att gå upp flytta alla orkideérna i sovrumsfönstret till köket och öppna sovrumsfönstret på vid gavel slog mig, men med 8 minus grader utanför fönstret gjorde jag valet att andas samma gamla luft en natt till.
Så kommer jag hem efter lunchen och ventilationen fungerar igen , UNDERBART ! Luften är fri.

Min reflektion över detta är att vi ofta stannar kvar i samma "luft", vi tvingar oss att andas in samma gamla energier om och om igen. Att låta luften/energierna cirkulera fritt att öppna våra inre fönster på vidgavel och släppa in ny luft gör livet livsenergierna ljusare och friare.
När känslan att livet kväver mig dyker upp, då har jag garanterat andats samma luft alldeles för länge.

Hur byter jag då luften i mitt liv? Jag gör det genom att aktivt göra andra sorters val, kan vara att äta annan sorts mat, byta promenadstråk, ringa den där personen som jag länge tänkt, baka istället för att köpa bröd, välja en tvfri kväll, ge din livskamrat eller vän en skön massage .........m m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0