Lycka

Är det tillåtet att vara lycklig? Kan jag ösa ur mig hur underbart jag anser att mitt liv är just nu utan att andra människor tycker att jag förhäver mig.
För visst är det så att vi är i regel bättre på att stödja varandra i motgång än i medgång.
Att bidra till varandras öppenhet och utveckling, det gör vi genom att stödja varandra även när den andra parten är lycklig och fylld av glädje.
Ingen relation växer om båda parterna finns i den nedåtgående spiralen.
Ibland tror att bara vi tar på oss samma känslor av ex hopplöshet, frustration, så ger vi vårt stöd. Medans det i själva verket är precis tvärtom. Personen som mår dåligt vill ha energi från sin partner, för att lyfta sig uppåt på sin energispiral.
Ge det du vill ha........om du bara väntar på att få...så blir det tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0