Nyfödd


Är som ett nyfött barn, öppnar ögonen för första gången och betraktar min omvärld. Så känner jag inför dessa nya 365 dagar av liv.
Funderar över hur många av oss längtar hem.  Vi stressar från arbetet till hemmet bara för att göra vadå ? 
Sitta framför tv;n eller datorn, plocka runt med sakerna i hemmet. Våra hjärtan är oroliga och söker efter ro. När vi sedan är hemma så längtar vi bort.
Jag kan ibland förvånas över vad det är som gör att jag ska hem så snabbt fast jag inget har som väntar.
Men jag tror det är över 20 år av mammarollen som sitter kvar. Hämta barnen från dagis, hem och ordna med maten.
Nu är barnen självgående och har flyttat men mönstret i mig finns kvar. Jag har varit medveten om detta under flera år så nu när sista barnet ska flyga ut på sina vingar, då ska detta mönster omprogrameras i mig.
Dessa nya dagar ska jag fylla med massor av eget material, sådant som tillför mig energi och stärker mig.
Jag har redan bokat in träningen, massagen och när vi nu flyttar i vår ska jag starta upp med mitt måleri igen.
Jag har ju en egen ateljé på landet som bara väntar på mig.
Bilden med mor & barn målade jag sommaren 2007. En sommar då massor av bilder på kvinnor strömmade ur mina fingrar och ut på papper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0